Alla inlägg under november 2010

Av Erika Goldkuhl - 7 november 2010 18:45

I fredags så kom Adde och Johanna hit men även Markus vilket var supertrevligt! :) Vi hade även besök från norr av bettan och pelle! :) som varit här hela helgen! :D


Igår så väckte Fredde mig strax innan 9 för att sen ringa och väcka adde haha. Vilket inte var så populärt ;) Blev också en supermysig morgon promenad uppe i spåret för att vakna lite innan frukost! :D Fredde drog sen hem till markus vid 5 för att träffas lite innan maskeradfesten så jag drog istället hem till Adde och Johanna i Kumla och var där till halv 12 vilket var supertrevligt! :D


Idag så har det slängts skor och blev en tripp till marieberg med älsklingen för att kolla lite grejer och saker man kan önska sig! :) Sen så åkte vi och handlade lite inför maten vi skulle fixa idag och fick börja fixa på en gång när vi kom hem haha. Sen släppte adde av johanna här på vägen till träningen vid halv 5. Så ikväll blir det lite bio Saw 3D med älsklingen, johanna, adde och markus! :D Vi fick dock ta den sena för att adde tränade nu först men filmen är ju bara 1,5 timme så slutar vid 11 :) Tur att man inte börjar så tidigt imorn ;)


Nu ska vi tydligen fira fars dag nästa lördag istället hemma hos Freddes pappa men inga fel med det! :) Blir god mat och film! :D Blir supertrevligt! :D


Men ska väl vara social nu med mina kära vänner haha! ;)


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 4 november 2010 16:10








http://www.youtube.com/watch?v=AWWDm9x48ak


(en bättre video, gick inte att spela i bloggen)


Picture perfect memories, scattered all around the floor.
Reaching for the phone cause, I can't fight it any more.
And I wonder if I ever cross your mind.
For me it happens all the time.


It's a quarter after one, I'm all alone and I need you now.
I said I wouldn't call but I lost all control and I need you now.
And I don't know how I can do without, I just need you now.


Another shot of whiskey, can't stop looking at the door.
Wishing you'd come sweeping in the way you did before.
And I wonder if I ever cross your mind.
For me it happens all the time.




It's a quarter after one, I'm a little drunk and I need you now.
I said I wouldn't call but I lost all control and I need you now.
And I don't know how I can do without, I just need you now.


I guess I'd rather hurt than feel nothing at all.


It's a quarter after one, I'm all alone and I need you now.
And I said I wouldn't call, but I'm a little drunk and I need you now.
And I don't know how I can do without, I just need you now.


I just need you now.


Oh baby I need you now. <3

Av Erika Goldkuhl - 4 november 2010 15:52

Idag är det plugg på hög nivå! Faktiskt! :) Började plugga redan i förmiddags och då när man sitter där och läser igenom sina anteckningar från olika föreläsningar så märker man att det faktiskt finns där inne i huvudet och att man kommer ihåg det! Man behöver bara refrescha det lite ibland! :) Så just nu känns det helt okej inför imorgon! Men lika bra att läsa allt några ggr till så att det säkert sitter där! Så får vi väl se om man lyckas sova något inatt då troligen all nervositet kommer skölja över en! ;o Då man inser att det faktiskt redan är imorgon! Men men bara att plugga men inte för mycket för då kommer jag troligen inte ihåg något alls imorgon!


Och usch vad man börjat tänka mycket på allt med USA ena stunden vill man andra inte men jag vet innerst inne att det är det här jag vill göra! Men mitt hjärta vill inte gärna lämna sin kärlek här hemma i Sverige. Så jag har kommit på att nuförtiden är det allt svårare ju närmare vi kommer att lyssna på vissa låtar då det får en att bli väldigt blödig. Men bara att försöka hålla sig borta från dem, dock är det lite svårt då det är vad min ipod består ganska mycket av. Jag har även märkt att jag lyssnar ännu mer på texterna just nu så kanske det även är en anledning till allt detta. Vi ska klara det här året så är det bara! <3


Blir även kanske lite party party på lördag måste bara fixa lite små grejer till utklädnaden först då det är maskerad. Men det löser sig! :) Ska nog köpa mig ett par lösögonfransar då också! :D  Men det roligaste med det är att få fixa sig!!! :D Hihi! ;D


Cultural Care ringde även idag haha för att berätta att jag måste göra ett addendum för att ändra till att jag kan ta hand om 1 åringar som dem inte sagt de senaste 2 ggr de ringt. Men duktig som jag är hade jag redan gjort det efter första gången dem ringde haha. ;) Men när jag pratade med dem blev jag väldigt osäker på om jag verkligen skrev mitt addendum på engelska haha men det borde jag ha gjort i alla fall men blev så himla osäker då när jag pratade med henne men får helt enkelt göra ett nytt om det skulle vara så hehe.(a)


Men nu ska jag fortsätta plugga! :)


PussPuss! <3


Av Erika Goldkuhl - 3 november 2010 18:23

Får bli en kort uppdatering idag så får jag skriva lite mer ordentligt imorgon! :)


Igår var jag i alla fall i skolan och halvt redovisade lite grann. Åkte även hem en stund igår innan jag åkte ut med älsklingen till honom igen. Så blev lite prat med syster igår! :)


Idag var det meningen att jag skulle fokusera på plugg, der gick väl lite sådär men imorgon måste det bli ändring på det eftersom att tentan är på fredag :S Så bara att fokusera så att man inte blir underkänd!


Var tydligen ingen skridskoskola den här veckan så får se fram emot nästa vecka istället! :) Så får man väl hoppas på att det händer något skoj i helgen ist. :)


Men ska lägga mig framför tvn med älskling tror jag eller fortsätta plugga vi får se vad det blir haha :)


Är även superglad då jag fått kontakt med massor av blivande men också personer som redan är au pairer i USA vilket känns bra! :) Bara att hoppas på att jag får min 3:e matchning snart!! :D


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 1 november 2010 11:26



Oh her eyes, her eyes
Make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair
Falls perfectly without her trying

She's so beautiful

And I tell her every day

Yeah I know, I know

When I compliment her
She wont believe me
And its so, its so
Sad to think she don't see what I see

But every time she asks me do I look okay

I say

When I see your face

There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile,
The whole world stops and stares for awhile
Cause girl you're amazing
Just the way you are

Her nails, her nails

I could kiss them all day if she'd let me
Her laugh, her laugh
She hates but I think its so sexy

She's so beautiful

And I tell her every day

Oh you know, you know, you know

Id never ask you to change
If perfect is what you're searching for
Then just stay the same

So don't even bother asking

If you look okay
You know I say

When I see your face

There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile,
The whole world stops and stares for awhile
Cause girl you're amazing
Just the way you are

The way you are

The way you are
Girl you're amazing
Just the way you are

When I see your face

There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile,
The whole world stops and stares for awhile
Cause girl you're amazing
Just the way you are <3

Av Erika Goldkuhl - 1 november 2010 11:13

Fick bli en pluggdag idag, då jag inte gjort klart uppgiften som ska redovisas imorgon men det ordnar sig! :)


Igår firades min kusin Carl som blev 18 igår! :) Åkte även förbi apoteket på vägen för att köpa Mucoangin till älsklingen men tyvärr så hjälpte inte dem tabletterna särskilt mycket men men kanske borde provat Zyx istället. Men men nu vet man det i alla fall.


I lördags var jag tränare då det var tränarkurs så fick jag hoppa in och ta hand om barnen medans de nya blivande tränarna fick veta vad dem skulle göra härnäst. Men vad gör man inte för sin fina konståkningsklubb när dem ber om hjälp liksom. :) Barnen var så snälla så! Tur var väl det då dem var nästan 20st som jag fick ta hand om själv. Var lite småorolig då jag skulle få ta hand om massa nybörjarkonståkare men gick riktigt bra måste jag säga! :)


Första timmen då det var skridskoskole barnen så hjälpte Rebecca till i alla fall. Meningen från början var att Julia skulle hjälpa mig men hon gick tyvärr och blev sjuk. Så hade tur att Rebecca kunde hjälpa till en timme i alla fall men hade nog klarat det ändå om det varit så att jag blivit själv. :)


Annars har jag nog mest bara tagit hand om min sjuka pojkvän som nu är på bättringsvägen i alla fall! :) Dock har jag fått ont i halsen igen men men blir väl bra snart! :)


Och kan inte fatta att det redan är November? :S Bara 27 dagar kvar tills man är 19 också ;) Det som är nackdelen med att tiden går så snabbt är att även Januari också kommer snabbare bara att hoppas att man hittar en familj snart. Men känner samtidigt att det får ta den tid det tar men samtidigt som jag längtar så bävar jag för det. Vill inte ens tänka på att behöva vara ifrån min kärlek 1 helt år.


Men nu blir det fokus på plugg idag borde vara klar till älsklingen kommer hem. Förhoppningsvis tidigare för då kunde han skriva ut mina svar åt mig! :)


Men borde nog kunna fokusera idag nu när man har musik i öronen, eller? ;)


PussPuss! <3

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Skapa flashcards