Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Veckan + helgen

Av Erika Goldkuhl - 1 maj 2011 12:52

Varit hos min älskling sen i måndags. Och varit på arbetsintervjuer och umgåtts med vänner. Även varit duktig och sprungit varje dag sen i torsdags! :) Och det tänker jag fortsätta med så man kan få till kroppen till beach 2011 hehe målet är i alla fall att kunna springa 1 mil utan problem och det är ett mål som jag ska klara!


När jag kom hit i måndags kväll var Fredde så himla mysig! Vilket han även varit resterande dagar av veckan men speciellt i måndags och tisdags! :) När han åkte iväg och jobbade så tog jag det mest lugnt och sökte jobb.Umgicks även med Bea då hon legat sjuk hela veckan.


I onsdags åkte jag till uniflex för att ha ett litet möte men blev inget speciellt så skrev på lite papper och åkte hem igen och sökte ännu mer jobb! Sen åkte jag och Bea och kollade på förhandsvisningen av "Limitless" som faktiskt var riktigt bra men slutade lite konstigt så vi gissar på att det kommer komma en 2:a på den. Efter bion gick vi till Mcdonalds och käkade lite innan vi åkte tillbaka hem till dem.


I torsdags sökte jag lite mer jobb. Var även ute och sprang och försökte få tag på Anna men vi bestämde oss för att ses på fredagen istället. Satt och väntade på ett telefonsamtal hela dagen men slutade med att jag fick ett annat samtal vilket även det var välkommet! Annars var jag mest social med Bea och tog det lugnt.


I fredags var jag ute och sprang på morgonen, sen åkte jag in till stan på en arbetsintervju för att sen möta upp Anna på stan! Blev lite shopping mest nödvändiga saker och sen en pasta sallad på "La Baguette" *Mums, mums*.  Var en riktigt trevlig dag men var ganska seg efter den så att säga. Efter en trevlig dag med Anna åkte jag till lägenheten och sopade den ren så att fredde ska kunna olja in allt. Men ska även skuras innan det blir av. Finare blev det i alla fall speciellt nu när man kan se golven igen! :D Då de varit täckta med papp tidigare för att skydda det.


Igår så tog jag mig en springrunda och sen efter duschen fixa jag mig lite då vi skulle till Freddes pappa på eftermiddagen/kvällen för att fira Valborg. Slutade med att även Adde och Johanna kom dit med Kelly! :D Blev en riktigt trevlig kväll och det får helt klart göras om snart igen! En supertrevlig kväll helt enkelt.


Även idag har det blivit en springrunda för mig även idag 6 km. Harr satt ett mål på mig själv att klara 1 mil i sommar så lika bra att ligga i helt enkelt!Ska även springa vårruset så lika bra att träna upp sig för det nu. Fredde drog iväg för någon timme sen för att hjälpa sin farbror med sin dator. Själv sitter jag här och har inte så mycket för mig så tyckte helt enkelt att det var dags att uppdatera er litegrann då jag inte tagit mig tid för de nu i veckan.


Imorgon blir det en springtur det är något som är säkert så får vi se om det blir något pass på kvällen men på tisdag blir det troligen ett spinningpass! Får nog med mig både pappa och min lillasyster om jag säger till i god tid. ;) Roligare att träna när man får med sig fler personer! Får nog bli lite gym i veckan också då innan man drar ut på en springtur precis som jag jämnt gjorde sommaren 2009. Först en tur till gymmet i 2 timmar för att sen cykla hem och ta mig en springrunda på 5km. Då kände man sig duktig kan jag säga och helt slut! Men mådde dåligt om jag inte höll igång den rutinen. Så ska försöka komma in i det nu igen.


Men men nu ska jag nog kolla på det senaste avsnittet av Vampire Diaries. :)

Ha en trevlig dag! :)


PussPuss! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Goldkuhl - 20 februari 2015 00:19

Hello! Har inte varit så aktiv här på senaste tiden, men har inte känt varken behovet eller någon lust till att skriva av mig här i bloggen.    Har hänt ganska mycket sen mitt senaste inlägg måste jag säga. Var på tomorrowland i somras med min ...

Av Erika Goldkuhl - 24 april 2014 23:31


Har gått ca 1 månad igen, vet att jag är dålig på att uppdatera här. Men har kört lite oldstyle senaste veckorna och skrivit för hand i en "riktig" dagbok. Har egentligen inte hänt allt för mycket, bott i lägenheten 1 månad nu!!! Känns helt sjukt br...

Av Erika Goldkuhl - 23 mars 2014 11:12

Mina dagar har fyllts av jobb, packning och nu äntligen har jag börjat flytta!! Känns helt underbart! Men eftersom de mesta flyttades redan igår så känns mitt rum läskigt tomt och övergivet nu, men om en vecka BOR jag i min nya lya.. Finally!!! :D ...

Av Erika Goldkuhl - 18 mars 2014 19:41


Har haft något mycket problem med mina visdomständer den senaste tiden.. Och istället för att bli bättre, så blir det bara värre och värre. Börjar bli lite smått knäpp på de här nu!! Då jag nyss fick tvinga i mig 2 små danomino yougurtar.. då ändå ja...

Av Erika Goldkuhl - 23 februari 2014 12:35

Haha, måste bara berätta om min kaos fredag, börjar med att jag försover mig och blir väckt av min kollega 10 i 8 (jag börjar halv 8) så en något stressad Erika flyger upp och på med kläder för att sen springa ut till bilen och börja jobba, resten a...

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Ovido - Quiz & Flashcards