Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over.

Av Erika Goldkuhl - 3 oktober 2011 08:38

Hellu, lite uppdaterings dax vad som hänt senaste veckan. Förra lördagen firade vi mormor som fyllde 70! Var även hos frissan innan de och började bleka ner håret med massa slingor ska boka in en tid nu i slutet av oktober också var de tänkt och bokat i december nu ska de bli blont igen! :) Men denna gång guldblont med ljusa slingor i istället så de blir lite roligare och så man inte blir så blek. Och så man inte tröttnar lika fort på färgen denna gång. skulle kunna tänka mig några ljusbruna slingor sen vid ett senare tillfälle i de blonda dvs. Åh vill inte att de ska ta sån tid men men bara att lyssna på frissan och låta de ta lite tid så vi inte förstör håret allt för mycket.


Köpte med mig en hårinpackning hem så man kan ta hand om håret lite grann i alla fall. Sedan efter firande av mormor gick jag hemåt lite och fixade mig lite smått inför festen då Fanny skulle firas! Gav även bort en ica kassa med kläder till syster kan nog bli mer lite senare haha. Tur att hon gillar dem i alla fall även om en annan tröttnat på dem ;) Hon fick även lite kläder som prislapparna fortfarande satt på då gillar man dem eller hur? Pappa skjutsade i alla fall ut mig och bea till kumla, till fanny. Var en riktigt trevlig kväll måste jag säga och mycket trevligt folk! Fredde hämta oss vid 12 tiden då bea och jag var aströtta haha.


Söndagen åkte jag med Annki och Bea till marieberg och shoppade lite (igen) var även där på fredagen men blev många fina inköp.


Veckan som varit har de varit jobb för hela slanten sen hem äta lite och sen sova. Även  blivit någon film lite här och var innan man ska sova. Nu när hösten börjar smyga sig på så börjar de bli tider för de igen. Men måste säga att vädret varit lite skumt denna helg då de varit sommarvärme igen.


I fredags efter jobbet åkte vi till Kumla för att fira Rebecca som fyllde år bjöds p lite tårta och så kollade vi idol. Vid 10 tiden drog Fredde och jag till Adde då de skulle dricka lite öl en annan fick vara chaffis men inte mer än rätt fredde var ju snäll mot mig förra lördagen. ;) Vi kom hem runt 2 tiden Fredde låg och halsov i bilen och ville knappt gå ur när vi kom hem haha. Blev en runda i mcdriven innan vi åkte hem i alla fall cheeseburgare till fredde och mcchicken junior till mig mums. I lördags åkte vi till marieberg och gick runt där nästan hela dagen men blev en del inköp och kollade på bl.a lampor till lägenheten och lite annat smått och gott. Blev även en ny data skärm till Fredde. Mycket bättre! :)

Igår var vi och hämtade köksbordet i odensbacken åååh de är ju så fiiint! Helt kär måste jag säga och mycket finare än de andra vi hade temporärt en liten stund.


Hittade även en skänk och ett soff bord i samma still vill så gärna ha! Men kostar en del soffbordet var okej pris på i alla fall får spara lite pengar så man kan köpa skänken sen såå fin! :) Sen blev de jobb för mig 15-19 riktigt trevlig och riktigt nöjd med resultatet! :) Söndagar de är bra dagar att jobba de! :)


Nu ska jag fortsätta plugga lite inför provet jag ska skriva idag. Sen ikväll efter jobbet bär de av till kumla där vi nu ska bo en vecka och vara husvakter åt Bengt och Rebecca som åker till Skottland imorgon men de åker upp till Sthlm redan idag. Få gosa med kisse katter en vecka är inge fel. ;) Sen ska vi samåka varje dag för att slippa dubbla bensin kostnader så Erika får gå upp lite tidigare än vanligt. Hehe men Fredde har helt okej arbetstider ändå och då kan man ju faktiskt komma iväg och träna på morgonen innan jobbet. Så fredde får vara hemma varje dag efter jobbet tills jag slutar men de gör ju inte så mycket. :)


Ha en bra dag och hoppas ni orkade ta er igenom de här inlägget. ;)


PussPuss! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Goldkuhl - 20 februari 2015 00:19

Hello! Har inte varit så aktiv här på senaste tiden, men har inte känt varken behovet eller någon lust till att skriva av mig här i bloggen.    Har hänt ganska mycket sen mitt senaste inlägg måste jag säga. Var på tomorrowland i somras med min ...

Av Erika Goldkuhl - 24 april 2014 23:31


Har gått ca 1 månad igen, vet att jag är dålig på att uppdatera här. Men har kört lite oldstyle senaste veckorna och skrivit för hand i en "riktig" dagbok. Har egentligen inte hänt allt för mycket, bott i lägenheten 1 månad nu!!! Känns helt sjukt br...

Av Erika Goldkuhl - 23 mars 2014 11:12

Mina dagar har fyllts av jobb, packning och nu äntligen har jag börjat flytta!! Känns helt underbart! Men eftersom de mesta flyttades redan igår så känns mitt rum läskigt tomt och övergivet nu, men om en vecka BOR jag i min nya lya.. Finally!!! :D ...

Av Erika Goldkuhl - 18 mars 2014 19:41


Har haft något mycket problem med mina visdomständer den senaste tiden.. Och istället för att bli bättre, så blir det bara värre och värre. Börjar bli lite smått knäpp på de här nu!! Då jag nyss fick tvinga i mig 2 små danomino yougurtar.. då ändå ja...

Av Erika Goldkuhl - 23 februari 2014 12:35

Haha, måste bara berätta om min kaos fredag, börjar med att jag försover mig och blir väckt av min kollega 10 i 8 (jag börjar halv 8) så en något stressad Erika flyger upp och på med kläder för att sen springa ut till bilen och börja jobba, resten a...

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Ovido - Quiz & Flashcards