Alla inlägg under november 2011

Av Erika Goldkuhl - 23 november 2011 11:02

Skulle iväg och träna igår morse men guess what försov mig, inte bra inte bra. Idag så tvättades de lite kläder så ska hämta dem i tvättstugan strax. Men ska in i duschen först då jag dragit ut på de lite grann. Förstår inte hur jag kan vara så trött som jag är och har varit de senaste veckorna. Framförallt de senaste 2 veckorna, inte okej!


Imorgon ska bilen lämnas in på lagning. Och på fredag ska jag vaccinera mig så de är gjort tills vi åker till Egypten! Wonderful! :)



Pratade med Sanna igår underbart, underbart! Hon kommer upp till Örebro i helgen åh gud vad jag längtar ska ni veta! :) Så hon kommer troligtvis till mamma och pappa på söndag också när jag ska firas lite där. :) Så ska vi umgås lite i helgen, saknat henne något otroligt mycket! :)


Har ett sånt himla sug just nu efter att få tatuera mig så kanske ska ta mig i kragen och boka en tid snart. ;) Vill även färga håret rött! Riktigt fint mörkrött! :D Men får vara blond nu ett tag så får vi se vad som händer sen. :)


Men nu ska jag hoppa in i duschen, ha de så bra! ;)


PussPuss <3

Av Erika Goldkuhl - 21 november 2011 09:48

Igår så kände jag de där suget efter att träna och genom de fick jag även sambon att åka och träna då han inte ville vara ensam hemma haha för då var de tydligen tråkigt när han inte visste vad han skulle göra ;)


Kände mig stolt över mig själv igår när jag vågade springa på löpbandet aldrig vågat de då jag varit rädd att springa snett eller något och dunka in i väggen bakom. Men de gick riktigt riktigt bra! De gick så bra så att jag var tvungen att springa lite till när jag egentligen hade tänkt åka hem haha. Hade världens spring i benen igår helt underbart!! :D


Efter träningen åkte jag till mamma och pappa och hämtade vinterdäcken som ska på idag. Fick då även lite kalvstek med potatis och sås mums! :)


Kan säga att träningsvärken idag efter passet igår är inte snäll! Men men imorn ska jag på de igen så att säga, de är något jag lärt mig efter alla andra ggr att de bästa man kan göra när man har träningsvärk är att träna ännu mer! Så imorn blir de träning igen och på onsdag morgon blir de spinning för att sen köra lite gym på de älskart!! :)


Men nu ska jag fixa iordning mig lite, fått i mig frukost nu i alla fall! :) Men halv 11 har jag bokat tid för däckbyte så bara att ta sig iväg ;)


PussPuss <3

Av Erika Goldkuhl - 19 november 2011 23:49

Bion var asbra!! Förstår inte hur man ska orka vänta på nästa men bara att lugna sig och vänta helt enkelt. Jag, Carro och Bea gick till Espresso House efter bion och fikade lite mys mys! :)


Sen skjutsade jag hem Carro för att sen köra hem syster och gick in till mamma och pappa lite. :)


Och guess what?? Nu är resan bokad! Så den 16:e åker jag och Bea till Egypten och kommer hem den 23:e underbart!! :D Men är en del grejer som behöver fixas innan dess. T.ex ta vaccin mot hepatit A och köpa lite medeciner man kan behöva. Men ska bli helt underbart!! :D


Något som är helt sjukt är att de är enbart 9 dagar kvar tills jag fyller 20 helt sjukt!! haha till mamma sa jag: Mamma fattar du att jag blir 18 snart!! :o Hahha mamma bara skratta åt mig men känner mig inte äldre?? :o förstår inte hur tiden går så fort. Men bara för att man är en ålder betyder inte de att man är samma i huvudet. ;)


Ska bli skönt att komma in på systemet själv nu i alla fall. :) Behöver laga bilen nu också men de skulle pappa ringa om. Sen ska bilen få vinterskor på måndag! Så ska hämta däcken imorgon hos mamma och pappa så jag slipper fundera på de på måndag innan. :)


Usch mår asilla just nu :/ Men men ska nog sova så man kan ta sig iväg och träna imorgon. :)


PussPuss <3

Av Erika Goldkuhl - 19 november 2011 12:44

Förlåt för uppehållet haft lite strul med datorn ett tag nu men nu ska den väl förhoppningsvis funka ett tag igen. Behöver köpa en ny hårdisk så slipper jag problemet vet ju om att den varit trasig ett bra tag men inte orkat ta tag i de helt enkelt. Men nu måste de göras lika mycket som jag måste ta tag i att laga min bil som låter som en raggar bil just nu och gjort de ett tag! Så mamma och pappa sa de idag att min födelsedags present kommer att bli att de hjälper mig att lägga en del till att laga bilen i alla fall så jag kommer till skott någon gång.


Idag är de breaking dawn part 1 dags! Som jag längtat alltså!! :D Ska dit med Bea, Carro, Eve och 2 av hennes vänner. Kommer bli helt underbart. Något som är ännu mer underbart är att jag och Bea ska boka resa till Egypten och då åka i dec !!! Åhh gud så underbart! lovely,lovely,lovely! Går de att säga något annat?  ;D


Igår så umgick jag med Carro efter jobbet, så vi drog till marieberg och handlade lite. Så köpte bl.a Prob:Mage som ska hjälpa på min uppsvällda mage kan vara bra! Köpte även med en ny shaker åt Fredde då han behövde en som han kan ha 2 olika pulver i. Köpte även ett jättefint armband! :D Lite stort men bara att sätta fast spännet längre in haha  inte bra med små handleder alltså. ;) Men men skjutsade hem Carro och åkte sen till mamma och pappa. Då Bea ringde ang resan så då blev jag fast där i några timmar framför deras dator men blir nog att boka idag. :)


Skjutsade upp mamma och pappa nu tidigare då de skulle äta på Hellas innan de skulle till Whiskey och Vin mässan på conventum.Vid 3 tiden sen ska jag hämta Carro och åka upp på stan för att se på Breaking Dawn, så möter upp Bea och syster där. Då hon tydligen skulle ta bussen upp på stan fastän att jag sa att hon kunde åka med mig men hon skulle möta upp sina vänner på stan innan.


Men ha en fortsatt trevlig dag helt enkelt! (är verkligen förstörd av jobbet). hahha!


PussPuss<3

Av Erika Goldkuhl - 8 november 2011 22:35


If you ever leave me baby,
Leave some morphine at my door
‘Cause it would take a whole lot of medication
To realize what we used to have,
We don’t have it anymore.


There’s no religion that could save me
No matter how long my knees are on the floor
So keep in mind all the sacrifices I’m makin’
Will keep you by my side
Will keep you from walkin’ out the door.


[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same, if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...


I’ll never be your mother’s favorite
Your daddy can’t even look me in the eye
Oooh if I was in their shoes, I’d be doing the same thing
Sayin there goes my little girl
Walkin’ with that troublesome guy


But they’re just afraid of something they can’t understand


Oooh well little darlin’ watch me change their minds
Yeah for you I’ll try I’ll try I’ll try I’ll try
I’ll pick up these broken pieces ’til I’m bleeding
If that’ll make you mine


[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...


[Bridge]
Don’t just say, goodbye
Don’t just say, goodbye
I’ll pick up these broken pieces ’til I’m bleeding
If that’ll make it right


[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...


<3

Av Erika Goldkuhl - 8 november 2011 22:09

Gick hem kvart över 7 idag då Melina och jag var så duktiga ;D hihi riktigt bra team alltså haha gick ganska segt idag men sen lyckades jag få in 3 sälj på rad! Inte helt fel ;)


Åkte förbi willys på vägen hem och köpte lite pommes och dressing + lite powerking! :) Åkte hem och lagade till lite hamburgare och pommes så blev även 2 matlådor inte helt fel! :) Nom nom! Imorgon får de nog bli varma mackor tror ja. För nu har vi matlådor så vi klarar oss i alla fall för denna vecka då Fredde fixade matlådor igår. Han kom faktiskt hem vid halv 10 idag så blev inte riktigt lika sent idag. Hade lagt upp mat åt honom i alla fall så de bara var att värma.


Jag kan när jag vill typ. Haha får väl börja orka laga mat lite oftare men finns ju lite mer ork till de när man kommer hem lite tidigare på kvällen kan man ju säga. Och i och med de blir de ju även lite billigare faktiskt då man slipper äta ute varje dag de blir ganska dyrt i längden kan man ju säga.


Pratat med Bea massa nu på kvällen även bokat biljetter till Breaking Dawn del 1 tills nästa lördag så Bea skulle ta ut biljetterna imorgon då jag inte hinner. Fanns ju knappt några biljetter till fredagen så blev lördagen då de fanns bättre platsen också.Och hellre bättre platser än skit platser.


Ska väl mest ta de lugnt nu innan man ska sova, självklart har man uppsvälld mage som vanligt ett helvete de här alltså magen får gärna sluta men vet ju inte vad jag ska göra åt de. Mamma och pappa snacka om att gå till en hälsokost butik så de kan ge mig något för de då de finns tabletter för de så kanske man kan slippa svälla upp jämnt och ständigt när man ätit.


Men ha en fortsatta trevlig kväll!

PussPuss <3


Av Erika Goldkuhl - 8 november 2011 12:35



Look into my eyes - you will see
What you mean to me
Search your heart - search your soul
And when you find me there you'll search no more

Don't tell me it's not worth tryin' for
You can't tell me it's not worth dyin' for
You know it's true
Everything I do - I do it for you

Look into your heart - you will find
There's nothin' there to hide
Take me as I am - take my life
I would give it all - I would sacrifice

Don't tell me it's not worth fightin' for
I can't help it - there's nothin' I want more
Ya know it's true
Everything I do - I do it for you

There's no love - like your love
And no other - could give more love
There's nowhere - unless you're there
All the time - all the way

Oh - you can't tell me it's not worth tryin' for
I can't help it - there's nothin' I want more
I would fight for you - I'd lie for you
Walk the wire for you - ya I'd die for you

Ya know it's true
Everything I do - I do it for you


<3

Av Erika Goldkuhl - 8 november 2011 11:50

Blev en konstig kväll igår då fredde kom hem först vid halv 12 men är väl de jag får vänja mig vid numera när han börjat träna igen är ju samma som att han hade jobbat också för då hade de ju varit ungefär samma tid. Kändes ändå konstigt när man börjat vänja sig vid att han var hemma när man kommer hem från jobbet men men.


Idag har jag städat här hemma och duschat HEMMA! Ingen granne som stängt av vattnet idag med andra ord! Mycket bättre så dem får ju gärna säga till dagen innan nästa gång. Så man åtminstonde vet om det.


Tycker om mitt hår! Men får nog bli någon nyans ljusare ändå ;) Tur att man har en tid bokad om 1 månad igen ;)


pratat med Koffe nu på förmiddagen det behövdes, inte pratat så mycket på ett tag och behövde verkligen få prata med honom som man faktiskt vet lyssnar på mig. Det känns skönt att veta att man har såna underbara vänner utan dem skulle jag inte veta varken ut eller in. Behövde prata av mig helt enkelt, och då är de skönt att veta att det finns människor i sin omgivning som vill lyssna på en och hjälpa en och alltid finnas där för en på alla sätt och vis. Jag kommer alltid att finnas där för mina vänner just eftersom att jag vet hur viktigt det är att ha sina vänner som finns där och lyssnar och alltid ställer upp.


PussPuss! <3

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Skapa flashcards