Alla inlägg under maj 2013

Hey

Av Erika Goldkuhl - 29 maj 2013 12:58

Vissa dagar saknar ja Örebro för att sen nästa dag inte sakna de alls. De jag egentligen saknar är familj och vänner men även min lägenhet.

Men samtidigt saknar jag int e Örebro alls, pga. att jag saknar inte den personen jag var, den olyckliga tjejen som inte mådde bra i sig själv eller med sig själv. Jag behövde en nystart för att hitta den tjejen som jag vill vara och kan stå upp för och det var inte hon i Örebro. Sen jag flyttade hit till Stockholm har jag börjat må bättre och bättre för varje dag, börjat må bättre i och med mig själv. Jag känner mig lycklig här, börjar få en början till ett liv här.

Självklart är de så att vissa dagar faller jag ner hålet och mår dåligt och ser den där tjocka tjejen i spegeln som verkligen inte tyckte om sig själv, som inte var lycklig med den hon var. De är som när jag kommer till Örebro, de första dagarna går bra men sen känner jag i mig själv hur jag börjar må sämre igen , alla minnen.. all saknad kommer tillbaka. Väl tillbaka i Stockholm så tar de några dagar och sen är jag på banan igen och tänker inte så mycket på de då de är så mycket annat på gång.

De känns helt sjukt hur en stad kan innehålla så mycket som man inte vill varken ta eller känna på men samtidigt finns de så mycket som man vill ha där, vännerna och familjen.


Men de andra blir helt enkelt för mycket så att man inte orkar de gör för ont helt enkelt.

Blir bara påmind om bl.a att jag inte längre kan hälsa på min farmor och de gör ont i hela mitt hjärta..Jag saknar dig så otroligt mycket älskade farmor, mitt största problem är nog att jag inte hanterat din bortgång helt och hållet som jag borde gjort, men de gör för ont. Jag hoppas verkligen att du har de bättre nu känns som att de va igår jag klev in i ditt rum på sjukhuset och du somnade in framför mina ögon.


Är väl medveten om att ja inte skrivit här på en månad nu men inte kännt för att skriva något men nu behövde jag verkligen skriva av mig lite och låta mig själv vara lite ledsen.

Men allt är inte dåligt tro mig, är så otroligt glad att min fina Ellen har kommit upp till Stockholm nu jag bara hoppas att hon och Bobby stannar kvar i höst! :) Känns så skönt att ha några fler kända ansikten här uppe.

Umgicks hela eftermiddagen med Ellen igår i Nacka helt underbart att få umgås med min fina saknade vän! :)


Var även på P!nk's konsert i Globen i söndags med pappa och syster de va heelt otroligt sjukt braa!! Hon är verkligen en Entertainer!! Om hon kommer tillbaka till Sverige fler ggr så kommer vi lätt gå även då!


Sprang även vårruset i måndags med några av mina blomsterlandet tjejer! :)

Och nytt rekord i tid för min del! 5 km på 28,15min!! :D såååå nöjd! :D

Otroligt stolt över mig själv faktiskt sänkte min tid med 2 min från förra året!


Men nu ska jag tvätta lite kläder och fixa något att äta.

Hoppas ni får en fortsatt superbra dag trots vädret. :)


Puss & Kram



Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Skapa flashcards