Alla inlägg under februari 2011

Av Erika Goldkuhl - 26 februari 2011 08:24

Ja igår kväll var jag och firade Chatrine som fyllde 20, var supertrevligt och jag som hade sagt att de inte skulle bli så sent då jag skulle åka till fredde och jag skulle inte med på krogen jag blev kvar till strax efter 11 och skjutsade de andra till krogen för att sen nästan följa med in på krogen själv också hehe. Inte ofta det blir som man tror men åkte hem till mamma och pappa och sov istället. :) Då klockan blivit ganska mycket och fredde ändå skulle jobba idag och jag ska iväg och träna vid 11.


Vaknade vid 7 först och tyckte det var lite tidigt så somnade om till 8 sen tyckte jag att det var lika bra att gå upp så något sorts inflytande antar jag att fredde har på mig haha. Bara hoppas på att Bea svarar på mitt sms sen ang att åka till m-berg. Åker väl ut dit och hämtar henne om inte annat. ;)


Men var supertrevlig kväll igår i alla fall och får absolut göras om. :) Imorgon ska farmor firas! Får se om fredde följer med eller inte jag ska dit i vilket fall. söta rara farmor! :) På fredag ska jag och Bea på modell för en dag då de kommer till Örebro nu ska bli riktigt trevligt! :D  Så kör morgon passet på jobbet då istället. :)


idag ska jag träffa min älskling i alla fall. :) Men han skulle fixa lite i lägenheten och så först så vet inte ifall jag kanske åker till kumla och umgås med johanna då de inte kan lämna hunden ensam då adde och fredde snackat om att vara i örebro. Men får se hur de blir vill till m-berg med Bea i alla fall så får ringa sen om hon inte svarar när klockan är lite mer hehe. Har tråkigt, ingen annan än jag som är vaken. (A) Inte ens fredde verkar vara vaken för han har inte heller svarat på mitt sms. Ska nog äta frukost snart sen blir de ki box pass vid 11-12 yeeey! :D Roligaste passet! ;D Det jag sett fram emot mest den här veckan helt klart! :)


Men ska nog kolla om jag kan få tag på vampire diaries avsnitten som jag missat! :) Sen är de frukost time!


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 23 februari 2011 22:02

Blir att sova hemma idag skulle egentligen ha tränat men blev inte så blir träning imorgon istället. Så då orkade jag inte åka någonstans utan blev kvar hemma hos mamma istället och kollade på "Remember me" så bra film! Men så himla sorglig usch men kan varmt rekommendera den men man gråter! :( 


Ska sova strax i alla fall så får bli en tidig kväll idag helt enkelt så jag är pigg imorgon. Imorgon firar även jag och älsklingen 20 månader tillsammans. Kan inte fatta att tiden gått så otroligt fort! Du betyder mest för mig älsklingen min för de gör du verkligen. Ska bli så otroligt underbart att få flytta ihop med dig.Du är något av de bästa som hänt mig, vet inte vad jag gjort utan dig älskling. Om de någon gång skulle hända dig något vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Vill inte förlora dig för något i världen för du är den som betyder mest i mitt liv. Ända sen du kom in i mitt liv har du enbart gjort det bättre för varje dag som gått och du har visat mig vad äkta kärlek är för något. Har aldrig någonsin känt så här starkt för någon som jag gör för dig. "You're simply the best, better than all the rest"
helt enkelt! :) <3


Jag älskar dig Fredric Carlsson. <3




PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 20 februari 2011 12:07

Oj då, har visst blivit ett tag nu när de inte blivit något bloggande men de ska det bli ändring på nu. Har jobbat kväll hela veckan så har inte suttit med datorn så mycket mer än 5 min på kvällen för att kolla mejlen och tidsrapportera till jobbet innan man ska sova. Går bra på jobbet i alla fall och det märks att man blir bättre ju mer man får göra grejerna och hjälpa kunderna. Så bättre och bättre blir det ju i alla fall.


Så har inte blivit något tränande den här veckan heller. Men tränade ett jympa pass igår med Josie. Så nu har hon lovat att skaffa gymkort med mig när mitt nuvaranda går ut i mars! ;) Då känns de lite bättre igen så länge jag har någon att träna med så är det bra! :)


I tisdags träffade jag som sagt anna vilket var supertrevligt och mysigt! :) Så nu ska troligen hon också börja träna med mig hihi! :D Har ju även fått pappa att fundera på att köpa gymkort åt både sig själv och min lillasyster! :) Blir bra det här! ;D Nu när man väl börjar komma in i träningen så vill man inte sluta träna utan jag vill bara fortsätta coh det är nog lika bra nu när jag hittat olika grupp pass som är riktigt roliga! :)


Men den här kommande veckan jobbar jag tidigt igen så då kan jag träna igen woho! :D Blir kanske ett träningspass med Annki ikväll också vi får se :) Skulle troligen få håret toppat av Bea också och färga de en gång till då mamma gjorde de igår men blev ändå lite fläckigt :/ Så får köra de en gång till så ska de nog bli bättre. :) Det är i alla fall färg den här gången och inte toning det har jag gett upp kan jag säga.


Den här veckan får jag med mig anna på vissa pass i alla fall och är det någon annan som är på att hänga på , på något pass i veckan är det bara att säga till. Just nu ser schemat ut som så här:


Måndag: Jympa 19:15-20:15

Tisdag: spinning 19.00-20.00

onsdag: Yoga 19-20/ki box 18:45-20/dans fuego 18:15-19:15(som zumba) kan inte bestämma mig :/ tror mer på ki box eller fuego i alla fall.

Torsdag:dans fuego 18:15-19:15

Fredag: ki box 16:45-18.00

Lördag: Jympa 10-11

Söndag: Jympa (finns flera olika tider)


Men så ser veckan ut i alla fall. :) Blir nog bra bra och skööönt att få ha träningsvärk igen! :D Haha börjar bli knäpp. Känns så himla skönt när man fått träningsvärk för då vet man att träningen gör nytta! :)


Hade mysdag med mamma och syster igår på m-berg också :) Så nu är presenten till Chatrine som fyller 20 på fredag inhandlad! :) Så efter träningspasset på fredag är de bara att duscha och fixa sig för att sen åka till Chatrine. Och när dem väl ska ut på krogen drar jag hem till Fredde istället.Har verkligen inga pengar till krogen och tycker bara krogen är överskattat kan vara kul ibland men känner helt enkelt inte för att gå ut. Men ska i alla fall fira henne när hon fortfarande är hemma. :)


Så ja den här veckan kommer se ut som förrförra veckan gjorde, träning, jobb, och lite firande. :) Var även på lite mys tjejkväll förra lördagen hemma hos jossan var riktigt trevlig toch får göras om. :)


Fredde är duktig och jobbar på flitigt i lägenheten! :) Så snart är den klar att flyttas in i. Härligt härligt! :)


Märks även att man saknar sina föräldrar lite när man väl träffar dem! Igår när jag träffade dem var det en vecka sen jag hade varit hemma då jag drog med pappa på ett träningspass med jympa som han faktiskt tyckte var kul och han var jätteduktig! ;D


Men ska leta efter lite blanketter nu, men ha en fortsatt bra dag och hoppas ni haft en superbra helg! ;D


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 11 februari 2011 22:19

Har inte blivit något bloggande den här veckan men har varit mycket den här veckan helt enkelt.

Har jobbat först från 7:45-14:15 för att sen träna på eftermiddagen/kvällen. Så har varit helt död rent ut sagt ;o Men sen fixade jag och Bea också ett schema för hela veckan! Men har känts riktigt bra i alla fall och har lite lagom mycket träningsvärk så där men det känns ändå bra för då ger de resultat! :) Nu veckan som kommer jobbar jag kväll så blir nog inga träningspass om de inte finns något roligt på förmiddagen eller helgen. :)


Imorn ska de köras ett jympa pass med pappa och på söndag med Annki. :)

Om jag ändå kommit igång med träningen tidigare!! -.-'

Älskar verkligen att känna att man rört på sig att de har gjort nytta!!


Idag körde jag ett ki box pass riktigt roligt måste jag säga!! De träningspasset ska göras om måååånga ggr! :D Skulle egentligen kört med Bea men nu har hon blivit sjuk så gick dit själv vilket jag inte ångrar! Ett pass jag kan rekommendera helt klart!! :D


Men det är egentligen de enda jag gjort den här veckan; jobbat, tränat och sovit ungefär. Men det är väl nya vardagen antar jag. :) Nästa vecka ska jag träffa anna sötnosen vilket var ett tag sen! Så är på tiden att ses nu :)


Men funderar på att sova nu är helt slut!

Natti Natti!


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 6 februari 2011 19:04

Har inte gjort så mycket vettigt idag egentligen mest tagit de lugnt och pratat massa och fått sova ut ordentligt! :) Det sistnämnda behövdes verkligen!
Så nu ska man komma i säng i tid idag så är man pigg och alert inför jobbet imorgon! Nervositeten finns självklart där inför när vi sätts på telefonen imorgon för första gången eftersom de teoretiska i utbildningen nu är klar nu ska jag bara sätta de i praktiken också men men handlar väl bara om att göra de många ggr så kan man de nog snart.


Igår på melodifestivalen var helt klart Danny bäst! Typ den enda låten som faktiskt var bra igår hehe. Dagens låt som jag inte haft nu på ett tag kommer även införas idag igen! ;)  Lägget klippet längre ner i inlägget. Idag är det Pink's "F**kin' Perfect" som får äran att vara dagens låt. Då det är en låt jag fastnat lite för just nu. :) Måste bara säga att jag älskar videon till låten.


Snart är de solsidan också! :) Kollade tidigare idag på förra veckans avsnitt då jag missade det i söndags för jag och fredde var iväg tror jag och gjorde något annat det glömdes av i alla fall. Men idag ska de inte missas! :D






PussPuss<3

Av Erika Goldkuhl - 5 februari 2011 18:07

Måste säga att det är riktigt skönt med helg! Tror nog att man lär sig uppskatta sin ledighet lite mer när man jobbar. Fick sitta och samlyssna litr igår i alla fall vilket kändes bra och han vi lyssnade på visade hur några porgram fungerade som vi aldrig ens varit inne i men ska arbeta med på måndag! Usch är typ asnervös inför måndag men men det går nog bra! Blir dagtid den här veckan i alla fall 7:45-14:15 :) Sen ska man på en till arbetsintervju på tisdag också och se vad de var om i örebro i alla fall. Men får peppa upp mig lite och hoppas på att det går bra när man ska börja ta emot samtal på måndag! Får lite hjälp med första samtalet i alla fall. Men ska försöka klara oss själva så mycket som möjligt men antar att man lär sig mest genom att använda programmen i de syfte de ska användas. :)


Måste även säga att jag tycker om mina arbetskamrater! :) Superbra är dem! ;D 


De enda jobbiga är pendlingen varje dag, känns som att man ska somna i  bilen men är bara att poppa upp musiken ännu högre så håller man sig vaken även om man inte är särskilt pigg på morgonen.


Fredde strulade även massa med sitt ps3 igår men nu fungerar de i alla fall. Har även kollat de senaste 2 avsnitten på Vampire Diaries som jag missat nästa program kommer på torsdag! Åh de är så bra så bra!! :D


Men funderar på att kolla någon film nu eller något sånt :)Får väl se om älsklingen är på den idén också ;) annars blir de kanske lite tv spelande istället men vill gärna se film sen också isådanafall! :)


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 3 februari 2011 21:43

Hade slutprovet på utbildningen idag på jobbet gick riktigt bra faktiskt även om man var riktigt nervös innan men gick bra. :) Har nästintill bara jobbat och inte gjort så mycket mer, umgåtts med min pojkvän, lite så och inte mycket mer. Är glad att jag fått riktigt bra arbetskamrater på jobbet i alla fall! :) Jobbigt att de är så långt dit bara.


Får ta mig och besikta bilen på måndag också när jag jobbar dagtid och få det gjort nu när pappa lämnade in den idag på dagen och kollade så de inte var något mer fel vilket de inte verkade som så nu ska den gå igenom i alla fall bara att hoppas * keep your fingers crossed* .


Har nu tagit datorn till Fredde också :) Är lika bra att ha den här när jag ändå mestadels kommer vara här i alla fall! :) Sov hemma i tisdags i alla fall vilket var tur var i lägenheten till ungefär 20 över 10 sen åkte jag hem Fredde smsade mig halv 5 då var han hemma så var glad att jag valt att sova hemma och lägga mig lite tidigare behövdes! :)


Inatt hade jag dock massa problem med att sova de gick inte låg och vred och vände på mig Fredde kunde inte heller sova så slutade med att vi pratade massa istället. Men halv 3 kände jag verkligen att jag var tvungen att sova även om jag inte var tillräckligt trött, men somna till slut antar ja för att sen vakna vid 5 igen och sen 10 i 6 då gav jag upp och stängde av larmet som jag satt på 6 och gick upp istället. Men var riktigt trött höll på att somna i bilen för jag var så trött men men, har varit halvseg hela dagen också så har fått proppa mig med chocklad då jag ville ha  lite snabbt socker för att hålla mig vaken! :o så idag ska jag lägga mig lite tidigare och sova! :) För idag måste jag väl ändå vara trött efter natten som var? 


Men men hoppas på bättre sömn inatt helt enkelt!


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 1 februari 2011 18:51

Firade även Beas 20 års dag i Lördags! :D

hihi det var tur att armbandet som jag köpte passade! :) Hade gärna velat ha ett likadant själv men men ;) Superfint är de i alla fall! :D


Ha en bra kväll! :)


PussPuss! <3

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Skapa flashcards