Alla inlägg under februari 2014

Av Erika Goldkuhl - 23 februari 2014 12:35

Haha, måste bara berätta om min kaos fredag, börjar med att jag försover mig och blir väckt av min kollega 10 i 8 (jag börjar halv 8) så en något stressad Erika flyger upp och på med kläder för att sen springa ut till bilen och börja jobba, resten av dagen går helt okej.

Jag tar sen ett extra jobb från en kollega som hade en lite för fullspäckad dag för att hinna. Allt går finfint tills jag ska åka därifrån , och bilnyckeln har gett upp så jag kommer inte in i bilen.. Ringer kontoret och får dem att komma med extra nyckeln. Det ska sägas att jag var en bit upp mot Uppsala på jobb, så de tog någon halvtimme innan de kom.

Så jag chansar och går in till kunden igen och frågar om jag kan få komma in och vänta då även jackan är inlåst i bilen, slutar med att de både bjuder på mat och kaffe. Helt underbar kund, familj, måste jag säga är så otroligt tacksam! Tack så otroligt mycket för the rescue! <3

Så väl hemma runt 18.30 så hade inte jag längre någon lust att ta mig vidare till Västerås som jag egentligen skulle, till älskade julia. Missade dessutom Zumban vilket var lite tråkigt men men. Slutade med att de blev AW med jobbet istället, och en lugn helg hemma i Sthlm. Behövde de faktiskt även om jag inte vill erkänna de så var de välbehövligt att ha en lugn helg hemma med träning och egentid. Så även om helgen inte blev riktigt som de var tänkt så är jag ändå nöjd med den.

Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg! :)

Puss!

Av Erika Goldkuhl - 23 februari 2014 10:19

Det jobbiga med livet är att om du gör något fel kan du inte bara backa tillbaka och göra om valet till de som egentligen var rätt, utan du får leva med konsekvenserna... Och hoppas att allt reder ut sig.

Ibland säger man dumma saker som man egentligen inte menar eller så kommer det bara ut helt fel. Detta är jag expert på framförallt under känsloladdade samtal. Sen så hatar jag att prata känslor för det är något jobbigt i mina ögon pga att man öppnar upp sig och blir helt sårbar för denne andra person/personer. Har haft problem med de här ett tag vilket resulterat i att jag "förstört" mycket som kunnat bli något pga att jag sagt fel saker och därmed låtit rädslan gå först och vinna över mig. Jag börjar helt enkelt tvivla på allt vilket resulterar i att allt går fel. De jobbiga är att de är ju inte bara jag som mår dåligt av att de blir så här utan de går ju ut över den här andra personen också som egentligen inte gjort något fel..

Antar att det inte bara är jag som klantar mig så här gång på gång..?
De är ju bara för att jag bryr mig.




Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Skapa flashcards