Alla inlägg under augusti 2010

Av Erika Goldkuhl - 31 augusti 2010 22:42

hade tänkt skriva ett inlägg idag men nu är jag alldeles för trött så får göra de imorgon ist! :)


Kan i alla fall säga att det än så länge går bra på universitetet! :)

Och hade en supermysig dag igår med min älskling! Så puss på dagen! <3


Men Natti natti! :)


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 29 augusti 2010 23:13




I really Love ya
Oh you know that I do
I Love you
That's how you feel
And I Can't do nothing at all won't stop you


You have to know that
I'll be your right
Whether you love me you're not
I'll be alright


A thousand knifes
Oh they cut my heart, my heart
But I won't never show you the scar you give me
Deep down I Want you to stay
I guess I have to let go
And say


You have to know that
I'll be your right
Whether you love me you're not
I'll be alright


Fall turn this brave
I spread my wings and be alright
Is that where we stand
Lovers to friends
I'll be alright


You have to know that
I'll be your right
Whether you love me you're not
I'll be alright <3

Av Erika Goldkuhl - 29 augusti 2010 22:40

Hade skrivit ett långt inlägg i måndags men de försvann så orkade helt enkelt inte skriva om det men får bli en lång läsning för er nu istället om min supermysiga vecka i Falkenberg och en supertrevlig helg i Gbg! :D



Tisdag:

Sov hos älskling måndag natt till tisdag för jag ville ha en sista kväll med honom innan jag åkte! :) Så på tisdagen när jag kom hem blev de duch och fix lite snabbt för att sen äta lunch med pappa som var så snäll att han skjutsade mig till stationen så jag inte behövde stressa allt för mycket i alla fall! :)


Tåget till Hallsberg gick bra det var sen allt gick fel för tåget till göteborg var försenat så de kom en kvart försent vilket dem inte kunde ta igen. Så jag missade tåget till Falkenberg så blev anvisad att ta nästa som gick 17:12 så fick fort springa in på Sj och fixa en biljett till det istället så de löste sig även om jag gick lite fult emellan då en person fått hjälp för att kön var så lång.


Men kom på det tåget som jag blivit anvisad till och kom äntligen fram till Falkenberg 18:10 :D Där väntade min söta vän Alexandra som jag saknat sååå mycket!! :D


Det första vi gjorde när vi kom hem till henne var att städa hennes lilla stuga som hon har utanför huset så vi kunde flytta över hennes säng och tv! :D Så vi var klara strax efter 10. Vi som hade tänkt åka till willys och handla något gott men så blev de inte! Vi fick istället köra till Shell macken för att handla haha! Blev dyrt men gott! ;D Så blev popcorn, godis, dricka och film! :D Vi somnade runt 4!


Onsdag:

Gick upp ur sängen vid 1 ungefär så fick bli frukost och sen drog vi oss till gymmet för att träna lite! :) Vi åkte även till hennes farmor och farfar som dock inte var hemma. Så istället gick vi över till vår fina stuga som min farbror äger! Blev ingen lång visit för de började regna så vi drog oss till bilen och åkte till mcd och käkade lite för att sen få veta att det inte var så bråttom att få hem bilen så vi åkte runt lite till bl.a till fynda för att sen åka hem igen. :)


Blev film och godis även denna dag för att sen somna vid 5! xD Vi satt och målade naglarna vid 4 så! xD


Torsdag:

Gick upp vid 12 ungefär och duschade och lite så för att sen åka och hämta Eric hennes lillebror vid 3. Efter vi släppt av honom hemma så drog vi in till stan och kollade lite och handlade för att sen åka till fynda igen! haha :)


Blev sen en mys kväll med film och popcorn! :)


Fredag:

Gick upp vid 10 och duschade för att sen äta frukost. Efter de så fixade Alexandra mig med smink och hår! ;D Vilket hon ska få göra nästa gång hon kommer hit då vi ska ut på krogen har vi tänkt! ;D Vid 2 så drog vi och hämtade Eric i skolan för att sen släppa av honom då Jennie hennes lillasyster precis kommit hem.


Sen drog vi till Halmstad då vi hämtade upp Arton på vägen för att hitta något som alexandra kunde ha på sig dagen därpå! Slutade med att vi hitta en as snygg .......! ;D hahah ;) Och guess what jag har en likadan fast röd ;) Så dem ska vi ha på oss nästa gång vi ska ut! ;D


Vi kom tillbaka till Alexandra vid halv 7 ungefär då det blev god mat och sen dags att packa min väska min för min del :) Så blev det lite mer prat och kramar innan vi sen åkte till tåget som gick 20 över 8. Så vid tågstationen blev det lite mer kramar med löfte om att komma tillbaka snart igen!! :D


Så kvart över 9 var jag i Göteborg och väntade på att bli upphämtad vilket jag blev halv 10 sen så åkte vi lite fel pga. gps:en så fick se ganska mkt roliga saker i Gbg haha ;) Sen kom vi äntligen tillbaka till campingen i alla fall där man fick en stor kram av mamma! :)


Så sen spelades de uno och 7:an! :) Och la mig hyfsatt tidigt för att orka med Liseberg dagen därpå!:)


Lördag:

Blev liseberg vilket var supertrevligt! Mamma vann äckligt mycket choklad! 6kg totalt! ;o 1st 2kg geisha, 1st 2kg toblerone och 1 st 2kg schweizernöt ;o. 


Pappa och jag kom även överens om att köra GI nu framöver då jag fick en chock när jag ställde mig på vågen! Så nu ska här vara slut med godis och annat sött och fett! ;P Så nu blir det nyttigt och mkt träning! :)La mig hyfsatt tidigt och var trött!


Söndag:

Klockan väckte mig vid 9 eftersom vi skulle vara borta från campingen vid 11! Vi kom hem till Örebro igen vid 3 så då smsade jag Johanna och fråga om hon ville göra något vilket hon ville! Så blev bowling på strike och senare film här hemma hos mig! :) Så vid halv 9-9 drog hon hem till Adde som var lite krasslig så hoppas han blir bättre snart! ;) Johanna fick ju med sig massa choklad så haha ;)


Men det får helt klart göras om fler ggr! :D


Men nu måste jag göra mig iordning för sängen haha! ;D Imorgon börjar ju allvaret igen då man börjar universitetet! ;)


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 22 augusti 2010 21:09

Lördag:

Igår var en supertrevlig och super mysig dag! :) Vaknade upp brevid älsklingen för att sen ringa och boka bord på "Grekiska kolgrillsbaren" runt 19.00 tiden. Så fram till dess tog vi det bara lugnt och kolla lite tv och lekte med datorn haha.


Men blev superglad över att min middag som jag blivit lovad som studentpresent av min älskling äntligen blev av! :D Det var supermysigt! :) Och maten var supergod! ;D Fick bli bröd och tsatsiki till förätt vilket var mums mums! Och sen karre spett med klyftpotatis och tsatsiki till varmrätt! :) Men efterrätten skippa vi haha!


Vi hade tänkt gå till gottis och köpa mjukglass men när vi inte ens fick i oss maten så kände vi nae.. vi tar de en annan gång haha ;) Magen var helt full och man mådde illa näst intill när man gick därifrån. Men supergott och dit ska vi gå fler ggr eller när vi kommer ut nästa gång Freddes födelsedag i december kanske haha? ;)


Vi åkte hem till mig sen efter vi käkat och då kom Adde och Johanna hit så det var verkligen en supertrevlig och lyckad dag! :D Sådana dagar får de gärna bli fler av ;) Vi pratade även om att gå alla 4 till "Grekiska kolgrillsbaren" någon gång vi får se när de blir av bara :) <3


Hämtade även upp mamma och pappa runt 1 tiden hemma hos familjen Åberg :)


Bokade även tågbiljett till min saknade barndomsvän i Falkenberg så på tisdag åker jag! ;D Så möter jag upp resten av familjen på fredagen i Göteborg! ;D För på lördagen blir det liseberg! ;D Så kommer bli en helt underbart bra vecka! :D Behöver nog de innan skolan börjar sen på måndagen ;)


Söndag:

Idag så har vi inte gjort så mycket alls jag och Fredde gick upp vid 12 och käka frukost för att sen lägga oss i sängen igen och se på film det blev "prince of persia" som var asbra!! :D Sen senare tänkte vi åka till marieberg och leta spel till freddes ps3 som båda kan spela men vi märkte att vi inte skulle hinna så blev att spela lite mariokart och lite vanligt mario till vårat wii.


Så har faktiskt för ovanlighetens skull varit en lugn söndag. :) Var meningen att vi skulle plocka kantareller men de hade tydligen regnat och ingen av oss har stövlar så får bli en annan dag helt enkelt! :)


Men ska vara lite social nu med min älskling! :) <3


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 20 augusti 2010 11:42





You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can't even handle me right now
Watchin you I'm watchin you we go all out
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)

Hey
I own the light and I don't need no help
Gotta be the feeling that scarface player
Stuntin go wild can't handle this plan
Life of the club arrogant like yeah!
Top like money all the girls just melt
Want to many all know me like Twelve
Look like cash and they all just stare
Bottles, Models, standin on chairs
Fall out coz that's the business
All out it's so ridiclous
Zone out so much attention
Scream out I'm in the building (hey! )
They watchin I know this
I'm rockin I'm rolling
I'm holding, I know it
You know it

You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can't even handle me right now
Watchin you I'm watchin you we go all out
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)

Hey
Still feelin myself I'm like outta control
Can't stop now more shots lets go
Ten more rounds can I get a Kato
Paparazzi trying to make me pose
Came to party to I came no more
Celebrate coz that's all I know
Tip the groupies takin off their clothes
Grand finale' like superbowl
Go hard run the show
That's right wild out got money to blow
More light more ice when I walk in the door
No hype I do it big all over the globe
Yeah!

I said it
Go tell it
Confetti
Who ready?
I'm ready!
You ready!
Lets get it!

You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can't even handle me right now
Watchin you watchin me we go all out
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )

You got me watchin now (hey)
Got my attention now (hey)
Got everybody in the club wanting to know now
I am a ladies man
Come and be my lady and...
We can ball, soo, ahhhhhh
Bring ya body here let me switch up the atmosphere
Take you up out of this club and in my new limo
Fly you all around the world
What you want baby girl
Are you ready to go now!

You know I know how
To make em stop and stare as I zone out
The club can't even handle me right now
Watchin you watchin me we go all out
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
(Put your hands up! )
The club can't even handle me right now (yeahhhhh)
(Put your hands up! )
Lets celebrate now
(Put your hands up! )
You know who shut it down!

Av Erika Goldkuhl - 20 augusti 2010 11:37



Every night up in the club
getting money with the thugs
thought I never fall in love
And Then there was you

And I don't want to be a player no more Every night in the club tricking with different girl thought id never fall in love

Then I met you
Girl you changed my mind

One look and just one touch

And I knew she was the girl for me like no other I had seen
They say that I'm tripping
But I know what I want
This girl here is different she
got something that they don't

(She)sShe might be my lover

She makes me want no other
She don't care if I go to
the strip club ( Cuz she want to go to )

I never met a girl like you that makes me want to settle down They showin me they booty

( I'm already taken )
Theres a lot of girls up in this club ( But baby I'm taken ) When that good ol' groupie love ( I'm already taken )
And it's hard as a man but I know I can ( Baby I'm taken )

She the apple of my eye

Keep that body on time
I I I know I'm a player
But she might be misses right
Plus, that girl told me if I ever do wrong I can have all the money all the keys from that day on she's threw with me

(She)She might be my lover

She makes me want no other
She don't care if I go to
the strip club ( Cuz she want to go to )

And I never met a girl like you that makes me want to settle down They throwin' me they booty

( I'm already taken )
Theres a lot of girls up in this club ( But baby I'm taken )But When that good ol' groupie love ( I'm already taken )
And it's hard as a man but I know I can ( Baby I'm taken )( Baby I'm taken )

Every night up in the club

getting money with the thugs
thought i never fall in love
Then there was you

And I don't want to be a player no more Every night in the club tricking with different girl thought id never fall in love

Then I met you

Girl you changed my mind
So when they throwin' me that booty ( I'm already taken )
So hard to look the other way
( But baby I'm taken )
I don't wanna be a player
( I'm already taken )
No more, No more ( Baby I'm taken )

None of these chicks can't fuck with me baby

None of these chicks can't fuck with me baby
Aint none of these chicks can't fuck with my baby
Fuck with my baby ( Yup )
Fuck with my baby ( Yup )

None of these chicks can't fuck with me baby

None of these chicks can't fuck with me baby
None of these chicks can't fuck with me baby
Fuck with my baby
Fuck with my baby
Nooooooo

( I'm already taken )

I don't wanna be a player
( Baby I'm taken )
I just want to love my baby
( I'm already taken )
No more ( I'm already taken )

Yeah I'm already taken girl Yeah I'm already taken girl <3

Av Erika Goldkuhl - 20 augusti 2010 11:21

Har varit hos älsklingen de senaste dagarna och internet har tyvärr inte fungerat! ;o


Men hoppas på att det funkar ikväll i alla fall är hemma nu för några timmar i alla fall för senare ska vi till garaget lät det som.


Blev visst en krogen runda i onsdags på Ritz i alla fall haha, inget som jag planerat men Bea lyckades till sist övertala mig! Var dock inte hemma utan hemma hos dem så hade inga "krogen kläder" eller smink med mig så fick låna allt av Bea haha. Men det var en otroligt trevlig kväll måste jag säga! :D  Träffade både gamla och lite nya vänner! ;D Får göras om helt klart! :D Och självklart blev jag som vanligt hungrig efter jag druckit haha så fick bli en promenad ner till Max med Josie, Linnea och Bea då Mcdonalds hade stängt!


Dem på max var otroligt sega!! Kan ju säga så mycket som att vi inte var dem ända som hade gått dit! Det hade nästan hela Ritz gjort så var lite lagom roliga köer vi kom därifrån strax efter halv 3 på natten då Annki stått utanför max och väntat en stund men då bar det i alla fall av tillbaka mot Rinnkaby för att sova där min fina pojkvän redan låg och sov haha! Så vid 3 så kunde jag äntligen lägga ner huvudet på kudden!


Men kunde då tyvärr inte somna men somnade runt halv 4 så låg inte och vred på mig så länge ändå! :)


Igår så blev jag kvar hos Fredde när han jobbade så gjorde inte så mycket, bäddade sängen med nya sängkläder och dammsög hans rum sen så funkade då inte internet vilket det inte gjorde sen på hela kvällen så fick bli att kolla på lite tv.


Imorgon lät det som att vi skulle plocka svamp haha så vi får väl se hur det går! ;P Kanske skulle även jag och älsk ut och äta men vi får väl se om det blir av eller om det blir framskjutet igen...


Nästa helg ska jag i alla fall med Familjen till det fina Göteborg!! :D Då blir det Liseberg!! :D Så pappa och jag har kommit överens om att åka allt utom kanonen för den har jag redan åkt en gång och tyckte inte riktigt det var värt kön för den lilla korta stunden.. ;P


Men men kommer bli helt underbart med en familjehelg!Ska se om Crina har tid att ses då hon bor i Göteborg! :) Kanske en liten stund i alla fall :)


Men nu måste jag dammsuga innan mamma kommer hem och äter lunch med mig! :) Ska försöka få in en liten jogging runda innan Fredde slutar också! :) <3


PussPuss! <3

Av Erika Goldkuhl - 17 augusti 2010 20:42



Det är Freddes kusin som sjunger och han är grym! :) Han har sökt till Idol för andra gången nu så bara att hålla tummarna så att säga!! :D Jag älskar i alla fall den här låten och hans röst haha! ;D Så kan bara säga...


Lycka till Emil! :D


PussPuss! <3

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Skapa flashcards