Alla inlägg den 30 september 2010

Av Erika Goldkuhl - 30 september 2010 19:51

Yey! Maten blev lyckad! :D Efter den lilla lulliga informationen jag fick av älsklingen imorse så är jag superglad över att jag lyckades få till det bra! :D Alla tyckte det var jättegott och spec. min lillasyster gillade de jätte mycket! :D Det är nog den bästa credit man kan få! Eftersom att hon för de mesta klagar på att det är för starkt eller något! :) Men kändes riktigt, riktigt bra! :D


Pappa hade också fått ett samtal idag! :) Så hon hade bara en till att ringa sen så skickas min ansökan till stockholm! :) Och i början av nästa vecka skickas den troligen till Boston för att jag sen troligen får börja min matchnings process i slutet av nästa vecka! :)


Längtar! :)


Älskar dig Fredric Carlsson <3


PussPuss!<3

Av Erika Goldkuhl - 30 september 2010 16:56

Jag hamnade med 1-3 åringarna på dagiset :D hih kommer bli hur mysigt som helst!! Och kladdigt förstås men de får man stå ut med helt enkelt! :D Vad gör man inte för barnen liksom ;) <3


Hihi känns lite som att allt som händer just nu är pga au pair grejen :) Allt gynnar den liksom :) För nu kommer jag ju få lära mig byta blöjor på riktigt haha ;D Borde väl lära mig de på 5 veckor haha ;)


Kommer bli otroligt skoj! :) Träffade några av barnen idag hur söta som helst! :D Längtar faktiskt till nästa vecka! ;D


Men som sagt kommer allt det här bara vara positivt för allt som har med au pair jobbet att göra! :D


Ska börja fixa maten strax ;) Blir kasslergrattäng ;)


PussPuss!<3

Av Erika Goldkuhl - 30 september 2010 14:06

Har nu varit duktig och fixat de med kommentarerna hos Elvira! Hann t.o.m hem innan älsklingen åkte till jobbet! :) Det fanns t.o.m mat kvar till mig så behövde inte ställa mig och laga något! :D


Ska strax ta mig iväg och träffa handledaren också :) Tur att man bor så nära haha ;D Sen blir de att handla lite till maten som ska fixas ikväll innan resten av familjen kommer hem! :)


Har även fått brev från universitetet nu så min ansökan om studieuppehåll har gått igenom! :) Ska nu bara ringa csn också :)


Men ska skriva handlingslista nu och sen åka ;)


PussPuss! <3


Av Erika Goldkuhl - 30 september 2010 10:27

Ska strax ta mig iväg till Elvira och diskutera våra vänners text och reflektera lite över vår egen så vi kan "skydda" våran text imorn haha. Vi ska i alla fall kunna argumentera för vår text eller något sånt.


Sen vid halv 3 ska jag iväg och träffa min handledare nu när praktiken börjar nästa vecka. :) Så det blir trevligt hihi kommer få leka med barn hela dagarna! ;D Inte helt fel! ;D Gäller väl bara att klä sig rätt antar ja ;)


Har i alla fall fått i mig lite frukost nu :) Hela familjen här hemma var nöjda igår i alla fall när det stod mat på bordet när dem kom hem ;) Tur det haha! Fixade ihop en tacograttäng så inte helt fel inte ;)


Men ska fixa iordning mig för att ta mig till Elvira :) 


Läängtar efter att få komma iväg! :D Men på något känns det lite som att fly undan verkligheten här hemma? Men kommer istället till en annan verklighet som förhoppningsvis kommer hjälpa mig att hitta min plats i livet där jag vill vara, den jag vill bli.


PussPuss! <3

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Ovido - Quiz & Flashcards